לבחירת גורם הפצה מתאים יש השפעה גדולה ביותר על הצלחת השיווק בחו"ל. גורם ההפצה אמור לתרום ערכים מוספים ליצואן כמו הבנה מעמיקה של שוק היעד, תשתית לוגיסטית, סל מוצרים משלים, תמיכה במוצר ועוד. ללא ערכים מוספים אלו נתקשה להתחרות בשוק.
ישנן דוגמאות רבות ליצרנים אשר הציעו ללקוחות מוצר בעל יתרון תחרותי מובהק, אשר נכשל עקב בחירת גורם הפצה לא מתאים.
הסדנה מהווה מדריך למנהלים, המותאם לצרכים הספציפיים של חברות ישראליות, לאיתור ובחירה של נציגים מתאימים, תוך הצגת הסיכונים מהם צריכה החברה להימנע.
איתור וחתימת הסכמים עם גורמי הפצה ראויים, מהווה רק חלק מהעבודה. ניהול אפקטיבי של מערך מגוון של נציגים בחו"ל הוא אחד הנושאים המורכבים לניהול בשיווק, תוך כדי פעילות בסביבה דינמית. הוא דורש הקצאת משאבים ניהוליים רבים ותפיסה המשלבת: הבנת תנאי הפעילות בהם פועלים הנציגים, הבנת הצרכים של כל נציג וגיבוש תכנית פעולה משותפת תוך פיקוח ובקרה צמודים.
רקע
• כיצד לאתר, לבחור ולחתום הסכמים עם מפיצים וסוכנים בחו"ל ?
• הצגת מדריך הכולל קווים מנחים וכללי עבודה מעשיים לניהול אפקטיבי של גורמי הפצה עצמאיים בחו"ל.
• הפרקטיקה שתאפשר,בתקציבים סבירים, להקים מערך הפצה אפקטיבי.
מטרות הסדנה
מנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלי מטה שיווקי בחברות ומפעלים העוסקים ביצוא, או כאלו השוקלים לפתוח בפעילות יצוא.
קהל יעד
המפגש הראשון
• הסוגים השונים של גורמי הפצה – אילו ערכים מוספים כל סוג מספק ליצואן ?
• יתרונות השימוש בגורמי הפצה עצמאיים (מפיצים, סוכנים...)
• איך עושים זאת נכון ? שלבי תהליך האיתור והבחירה
• היכן נמצא את הסוכנים והמפיצים המתאימים? טיפים לקיצור התהליך ולמניעת טעויות
• בחינת מקדמית של אפקטיביות גורם ההפצה – כיצד ניתן לזהות גורמי הפצה לא מתאימים
• כיצד להציג בצורה אטרקטיבית את חברה קטנה וצעירה לגורם הפצה מוביל?
• בעייתיות גיבוש ההסכם
• נקודות משפטיות עיקריות לקראת חתימת ההסכם
• איך מתמודדים ומצמצמים סיכונים
המפגש השני • בנית Trust - איך עושים זאת נכון ?
• יצירת Value למפיץ / סוכן במשאבים סבירים
• עוד תנאים מוקדמים לפעילות אשר בהעדרם לא ניתן להצליח
• ציפיות המפיץ/הסוכן מהיצואן
• בעיות אופייניות במערכות יחסים עם מפיצים וסוכנים: כיצד לדחוף את הנציג, סוגיית הבלעדיות, תשלום עמלות, החזקת מלאי, מכירה תחת מותג המפיץ, הקמת חברת שיווק משותפת .
• איך לגרום למפיץ להשקיע בנו משאבים ? תפיסה כוללת ועקרונות לעבודה שוטפת עם הנציג
• Funnel Report – חשיבותו וכיצד להפעיל אותו בצורה אפקטיבית
• מדדים אפשריים להערכת ביצועים
• מנסיון יצואנים בניהול מערך סוכנים ומפיצים בחו"ל