האימון האישי למנהלים בארגון, ממלא פונקציה חשובה בהגברת האפקטיביות האישית ואיתה גם הארגונית.
הדרך בה אדם ממלא את תפקידו מושפעת משלושה גורמים מרכזיים: האדם עצמו, התפקיד והמערכת.
א. האדם עצמו – אישיותו, כישוריו, יכולותיו, ניסיון העבר ומערכת האמונות שלו
ב. התפקיד (במובן"job"), עיסוק ספציפי – תפיסת התפקיד, תחומי אחריות, סמכויות
ג. המערכת- הארגון, התרבות הארגונית, קשר עם שותפי תפקיד (ממונה, עמיתים, כפיפים וכו)
באימון האישי נעסוק בכל 3 הגורמים, השפעתם ויחסי הגומלין ביניהם.
רקע
יתרונות האימון האישי לארגון: · אפקטיביות רבה יותר של המנהל במילוי תפקידו
· שביעות רצון גבוהה יותר של העובד
· קידום שיתוף פעולה ויצירת מצבי WIN/WIN ממשקיים
· פיתוח מנהיגות מותאמת ארגון.
יתרונות האימון האישי למנהל:
· הכנה לתפקיד הבא
· שינוי הרגלים ודפוסים מעכבים
· רכישת מיומנויות בינאישיות, ניהוליות ומערכתיות (קרי, פוליטיות)
· יכולת להציב מטרות להתכוונן , להתמקד ולהשיג
· שביעות רצון גבוהה יותר בתפקיד
· ניהול זמן נכון יותר
· יצירת סביבת עבודה אפקטיבית ונעימה